"سوالات"
|
فكر كنيد |
|
زيرا مقدار گاز بيشتري را وارد لاستيك يا توپ مي كنيم و فشار داخل آن ها بيشتر مي شود و وقتي اين فشار بيش از حد شود، مي تركد. |
به نظر شما اگر دماي گازي كه در يك ظرف دربسته وجود دارد افزايش يابد فشار آن بيشتر مي شود يا كم تر؟ چرا؟ |
|
فشار گاز با دماي گاز نسبت مستقيم دارد. اگر گازي را گرم كنيم. دماي آن افزايش مي يابد و فشار گاز زياد مي شود. |
سؤال از متن فصل 7 : |
|
فشار مقدار نيرويي است كه بطور عمود بر سطح وارد مي شود |
2 – واحد فشار در فيزيك چيست؟ |
|
در فيزيك واحد فشار نيوتون بر مترمربع است كه به آن پاسكال (pa) مي گويند. |
3 – فشار در مايعات دو اثر چيست؟ |
|
فشاردر مايعات در اثر نيروي وزن آنها بوجود مي آيد. |
4 – منظور از خاصيت انتقال فشار در مايعات چيست؟ |
|
منظور اين است كه مايعات فشار را به خوبي و بطور يكسان در همه جهات منتقل مي كنند. |
5 – علت فشار هوا چيست؟ |
|
هواي اطراف زمين به وسيله ي نيروي گرانش زمين به طرف پائين كشيده مي شود. نيروي گرانش سبب مي شود كه هوا بر همه اجسام روي زمين فشار وارد مي كند. |
6 – فشار هوا بر روي اجسام از چه جهت هايي وارد مي شود؟ |
|
فشار هوا بر روي تمامي اجسامي كه روي سطح زمين قراردارند از همه جهت ها وارد مي شوند. |
7 – عامل فشار گازي كه در يك ظرف در بسته قرار دارد چيست؟ |
|
عامل فشار گاز در يك ظرف بسته در واقع جنبش و حركت مولكول هاي گاز مي باشد. |